יום חמישי 23 נובמבר , 2023 01:54

למד על חיזבאללה

ההתנגדות

חיזבאללה, תנועת התנגדות ג'יהאדיסטית, היא מפלגה פוליטית לבנונית עם בסיס מעריצים רחב וגוש פרלמנטרי מאוזן בפרלמנט. היא הוקמה ב-1985 והמזכ"ל הנוכחי שלה הוא מר חסן נסראללה.

היא השיגה ניצחונות נגד ישויות כובשות ישראליות, שהחשובות בהן היו שחרור הדרום ב-2000, ביולי 2006 ותבוסתן של קבוצות טרור ב-2017. אחת ממטרותיה החשובות ביותר היא להתנגד לכיבוש ולשחרר אזורים כבושים.

חיזבאללה מילא תפקיד מרכזי בהפיכתו לכוח ההתנגדות הלבנוני העיקרי נגד הכיבוש הישראלי בדרום לבנון בשנות ה-80, והמאבק של המפלגה הגיע לשיאו עם הנסיגה הישראלית בשנת 2000, שזיכתה אותה בשטח נדל"ן גדול ברחוב לבנון. והגדילו את ההפגנות הלבנוניות סביבו.

מאז נסוגה ישראל מדרום לבנון, המשיכה תנועת ההתנגדות האסלאמית להתנגח עם כוחות הכיבוש הישראליים באזור שיבא בהוואט.

מות הקדושים של מזכירה לשעבר, מר עבאס מוסאווי, ב-1992 לא מנעה מהמפלגה להשלים את צעדתה, אלא רק חיזקה את נחישותה להשלים את העימות כדי לרשת אותו, חסן נסראללה סר ולמרות גלי מעצרים ומעשי טבח שבוצעו. על ידי אויבי ישראל, היא נאלצה לסגת ולסגת בשנת 2000.

בשנת 2004, הישות הכובשת וחיזבאללה, בתיווך גרמניה, הגיעו להסכם חילופי שבויים הגדול ביותר בין הצדדים, כאשר חיזבאללה שיחרר איש עסקים ישראלי ומסר את שרידי שלושה חיילים ישראלים שנתפסו בלבנון באוקטובר 2000.

 בתמורה, ישראל שחררה כמעט 400 עצורים פלסטינים ו-35 עצורים ממדינות ערביות אחרות, רובם לבנוניים, ומסרה 59 לבנונים שנהרגו על ידי הכוחות הכובשים ונקברו בפלסטין הכבושה. אסירים לבנונים בולטים שנכללו בהסכם, שבוצע בעקבותיו ב-2008, כוללים את השייח' עבדול כרים עובייד ומוסטפא אל-דיראני. בחילופי דברים אחרים, דיקן האסירים, סמיר אל-קונטר, שנרצח מאוחר יותר בעת ביצוע תפקידים ג'יהאדיסטים בסוריה.

חיזבאללה התערב בחיים הפוליטיים של לבנון וזכה ב-12 מושבים לפרלמנט בבחירות הראשונות לפרלמנט ב-1992, הכי הרבה מושבים שזכתה בו קבוצת מפלגה אחת; ב-2005, חיזבאללה הרחיב עוד יותר את הבסיס העממי שלו וזכה ב-14 מושבים לראשונה עם שלושה שרים. יחד הוא נכנס לממשלה והשלים את מאבקו בדרך אחרת והתנגד להחלטות רבות ששיפרו את ריבונותם של סטודנטים, אנשי מקצוע ועובדים לבנונים.

לאחר שגילתה שאף אחד בתוך ארה"ב לא יכול ליישם את החלטה 1501, החליטה ארה"ב להעביר את המשימה לישראל ולהמתין למימוש הנסיבות המתאימות. ארה"ב וישראל ניצלו את ההזדמנות של לכידת שני חיילים ישראלים על הקו הכחול בדרום לבנון להתנגד לשחרור האסירים שנעצרו לחילופין, והחלו ללבנון בוצעו תוקפנות נרחבת, במהלכה בוצעו הפשעים והטבח הנוראיים ביותר נגד אזרחים וילדים, בהקשר זה נתייחס ל טבח קנא, בו תקף האויב מרכז יוניפי"ל שכלל כ-60 ילדים ונשים, בנוסף לכשלון בהשגת מטרותיו, הוא נאלץ גם להפסיק את האש לאחר 33 ימים, במהלכם ספג תבוסות והפסדים מהותיים עקב חיילים. נתפסים, מושמדים, טנקים מסוג טנק (הטנקים המשוריינים הטובים בעולם 1), השמדת ספינות קרב Thrall (יכולות צבאיות ייחודיות בכוח אש, תצפית והגנה).

בשנת 2011, עם פרוץ המלחמה בסוריה, החליט חיזבאללה להיות מעורב באופן ישיר במניעת הגעת תקפירי וקבוצות טרור לביירות, ובכך לחשוף את עורף ההתנגדות וקווי האספקה ​​שלה, שכן סוריה הייתה הזרוע של ההתנגדות ולא ניתן היה לשלוט בה. מותר להיות פלג רך או ממוקד, שזו המטרה העיקרית של המלחמה בסוריה, ולכן היא שולחת אלפי לוחמים להילחם לצד הצבא הסורי, בנוסף ללוחמת גרילה, מלחמת רחוב, ואפילו נגד הסדיר הרשמי. צבא של כל מדינה. מדינה, וזה מה שגרם לכוחות הכיבוש לדאוג שוב לגבולות וכן הלאה.

הזרוע הצבאית של חיזבאללה, ההתנגדות האסלאמית, מחזיקה בארסנל טילים חזק ואיכותי שהתפתח אט אט לצד היכולות הצבאיות והפוליטיות של המפלגה.

כוחות הכיבוש ושירותי המודיעין הבינלאומיים אינם מסוגלים להבין את גודלו ועוצמתו הצבאית האמיתית של חיזבאללה, שנחשב כיום לכוח משפיע ויעיל על הבמה האזורית הבינלאומית ומשתתף בגיבוש האיזון האזורי, מה שלא מאפשר להוציאם מהכלל. מהם.


סופר: חדר העריכה




לוח שנה